Molino.hu Logo
FőoldalHírekA Budapest Borfesztivál titka

A Budapest Borfesztivál titka

2020.07.15.

Aki valaha járt már a Budapest Borfesztiválon, jól tudja: méltán viseli az "Európa legszebb borfesztiválja" címet. A világörökségi helyszín, a fantasztikus borkínálat és a kulturális programok színes együttese minden évben maradandó élményt nyújt a közönségnek.

A Budapest Borfesztivál titka

Az idén 29. alkalommal megrendezésre kerülő borfesztivál töretlen sikerének titka azonban nemcsak a fentiekben rejlik: a Magyar Szőlő- és Borkultúra Nonprofit Kft. tagjai elkötelezettek a folyamatos fejlődés iránt, értékteremtő munkásságukat pedig végtelen alázattal és szeretettel végzik. Olvassátok el Pintér Lászlóval, a Borfesztivál egyik szervezőjével készült interjúnkat, és mindez Számotokra is kiderül. Tartsatok velünk!

Molino.hu: Hogyan indult útjára a Borfesztivál?

Pintér László: Zilai Zoltán ügyvezető igazgatónk nagy álma volt egy olyan közösségi tér életre hívása, ahol a magyar borászok megmutathatják: itthon is kiváló borokat lehet készíteni.

Ebből a vágyból született először az ötlet, hogy egyfajta borpiac formájában juttassák el a fogyasztókhoz a minőségi magyar bor üzenetét, ezzel is népszerűsítve a hazai borkultúrát. A megvalósításra 1992-ben került sor az első országos borfesztivál formájában Budapest Borfesztivál néven - akkor még a Vörösmarty téren, 17 kiállítóval és 5000 látogatóval.

Az alapítvány ötlete is a szakmabeliektől származik, munkásságuknak köszönhetően 1998-ra  - 50 kiállítóval és 30.000 vendéggel - a Vörösmarty tér elérte kapacitásának maximumát. A Borfesztivál 1999-ben költözött a budai Várnegyedbe, ahol 2005-re a teljes Budavári Palotát belakta, és évi átlag 40-45 ezer látogatót fogad - itthonról és külföldről egyaránt.

Budapest Borfesztivál
Kép forrása: https://aborfesztival.hu/hu Szigetváry Zsolt

Molino.hu: Hogyan tettétek ilyen nagymértékben ismertté a Borfesztivált? Milyen marketingfelületeket használtatok?

Pintér László: A márkaismertség szinte természetes módon épült ki az évek alatt, így mára – természetesen szerényen, de - kijelenthetjük: amikor itthon valaki meghallja a „borfesztivál” kifejezést, akkor nagy valószínűséggel a Budapest Borfesztivál rendezvényt érti alatta.

Reklámmegjelenéseink elsődleges célja tehát nem az ismertség növelése, inkább a rendezvény részleteinek tudatosítása: mikor lesz, hány napig tart, milyen kiállítókra és programokra számíthat a hozzánk látogató.

A megjelenéseink csatornáit illetően a klasszikus, nyomtatott sajtóban leginkább kreatív hirdetésekkel voltunk jelen, a TV felületeket kisebb arányban használtuk, inkább a rádiókban hirdettünk. Az elmúlt 5-6 évet azonban nagymértékű átrendeződés jellemzi: mi is elindultunk az online felé, ami lehetőséget biztosít arra, hogy sokkal jobb és mérhetőbb felületeket használjunk, méghozzá konkrét célközönségnek.

Molino.hu: Az online felé terelődés különösen fontos hangsúlyt kapott a tavaszi időszakban. Milyen hatással volt a rendezvényeitekre a kialakult helyzet?

Pintér László: A Budapest Borfesztivál mellett minden tavasszal megrendezzük a VinAgora Nemzetközi Borversenyt, ami idén épp áprilisban lett volna, és - érthető okokból – csak júliusban tudtuk megrendezni.

A Borfesztivál kistestvérét, a 2012. óta futó Rosalia fesztivált májusra terveztük, amit a körülmények miatt először elhalasztottunk júniusra, de a gyors változások okozta bizonytalanság miatt úgy döntöttünk, hogy inkább online platformon rendezzük meg – két napon keresztül, 3 órás műsor formájában. Szép kihívás volt, és úgy gondolom, nagyon jól sikerült.

A Budapest Borfesztivál kapcsán tartottuk magunkat az eredeti tervhez, azaz a szeptember 10-13. közti időponthoz.

Molino.hu: A fesztiválokon viszont használjátok a klasszikus reklámeszközöket. Mik azok, amik beváltak számotokra?

Pintér László: Van általános kiállítói katalógusunk, amit magas példányszámban gyártunk, és ami iránt a mai napig nagy érdeklődés mutatkozik a teljes közönség vonatkozásában – általában el is fogy a rendezvény végére. Speciális programelemünket, a Taste of Hungary-t -  szűkebb réteg számára, kisebb mennyiségben - szintén katalógus formájában prezentáltuk eddig: VinAgora díjnyertes borokat, kóstolási sorokat és útvonalakat ajánlottunk általa, ám idén ez új formát ölt.

Budapest Borfesztivál

Budapest Borfesztivál

Kép forrása: https://aborfesztival.hu/hu Szigetváry Zsolt

Molino.hu: A katalógust a „szó elszáll, az írás megmarad” égisze alatt veszitek igénybe, az emlékezetesség biztosítására?

Pintér László: A nyomtatott reklámeszközöket - a jól strukturáltságuk miatt – inkább hasznosságuk miatt alkalmazzuk: praktikusak, megkönnyítik a tájékozódást, segítik a látogatókat. A maradandó tárgyi emléknek leginkább a brandingelt pohárral teszünk eleget, hiszen az online felé terelődés mellett az továbbra is fogyasztói szempont, hogy valami kézzelfogható emlékkel távozhassanak tőlünk a vendégek.

Budapest Borfesztivál

Kép forrása: https://aborfesztival.hu/hu Szigetváry Zsolt

Amellett, hogy a helyszíni reklámeszközöknek – mesh háló, molinó, vinyl dekoráció – funkcionalitásuk van (pl. iránymutatás, terelés vagy maszkolás), mindegyikkel az egységes arculatot igyekszünk biztosítani, amibe a kiállítókat is bevonjuk - például a standok, faházak dekorációjával. Mi úgy látjuk, hogy a standok látogatottsága az igényes és szép dekorációval is összefügg.

Budapest Borfesztivál

Kép forrása: https://aborfesztival.hu/hu Szigetváry Zsolt

Molino.hu: Igen, mi is azt tapasztaljuk, hogy gyakran a vásárlók nem is terméket, inkább élményt vásárolnak.

Pintér László: Mi is arra törekszünk és azon dolgozunk a legtöbbet, hogy a fesztivál megszervezésén túl élményeket adjunk a látogatóinknak. Ez a fogyasztók igénye is - hiszen magát a terméket máshol is meg tudják vásárolni, de az élményt - például, hogy beszélgethetnek a borásszal – nem kapják meg hozzá. Éppen ezért örülünk azoknak a kiállítóknak is, akik hitelesen képviselik saját borászatukat, és a termékeik mellé ajándékba adják a név - vagy adott bor - mögött álló személyes történetet.

Molino.hu: A beszélgetésünk alatt többször kiderült, hogy a hitelesség saját magatok vonatkozásában is kulcsfontosságú érték számotokra. Hozzátartozik ehhez a rendezvényeiteken való, személyes jelenlét?

Pintér László: Természetesen, az elejétől a végéig jelen vagyunk a fesztiválokon!

A helyszínbejárástól kezdve egészen a fesztiválnapok éjjeli zárásáig részt veszünk a rendezvényeken – ügyvezető igazgatónkat, Zilai Zoltánt is beleértve.

Molino.hu: Fantasztikus az értékteremtő munkásságotok – ahogy élményeken keresztül vonjátok be a látogatókat abba, hogy megszeressék a hazai bort és maguk is népszerűsítsék azokat!

Hogyan tekintetek erre: küldetésként? Hivatásként?

Pintér László: Nem feltétlenül nézzük ezt így, mert ami leginkább visszaigazol minket az a tény, hogy mindjárt 30 éve vagyunk jelen – pedig ez idő alatt rengeteg változás ért bennünket is, és néha hatalmas kihívásoknak kellett eleget tennünk. A csapatunk tíz főből áll, mikro-közösségként mindannyian egyenlően vesszük ki a részünket a feladatokból, és maximálisan beletesszük a szívünket. A sikerünk kulcsa és lelke a csapategység.

Molino.hu: Mire vagytok a legbüszkébbek az elmúlt 30 évre visszatekintve?

Pintér László: Például arra, hogy még mindig jelen vagyunk a budai Várnegyedben. Sokat teszünk azért, hogy a rendezvényeink szerves része legyen a kultúra, a folklór és az edukáció; és minden évben célunk, hogy többet adjunk a látogatóinknak. Magyarországnak rengeteg kincse van, amelyek vetekednek a külföld kincseivel: egyik sem jobb vagy rosszabb, de fontos tudatosítani, hogy egymás mellett vannak! Fontos mindkettőt megmutatni.

Személyesen arra vagyok a legbüszkébb, hogy mindennek részese lehetek.

Budapest Borfesztivál

Kép forrása: https://aborfesztival.hu/hu Szigetváry Zsolt

Kapcsolat

MOLINO Reklámügynökség KFT. +36 26 889 889 Elérhetőségek (kapcsolat)Élő chat (online) Nyitva tartás
H-CS: 8:00-17:00
P: 8:30-15:00
SZ2020
SuperBrands 2015
Copyright © molino.hu 2004-2024 Minden jog fenntartva.